از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 103 حزب : 21 جزء : ششم سوره : نساء
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید تفسیر ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » تفسیر المیزان - خلاصه
(و بکفرهم و قولهم علی مریم بهتانا عظیما):(و نیز به سزای اینکه به عیسی کفرورزیدند و به مریم بهتانی بسیار بزرگ زدند) تهمت بنی اسرائیل به مریم (س ) این بود که به او قذف زدند، یعنی او را متهم به زنا نمودند و این هم کفر بودو هم تهمت ، زیرا خود عیسی (ع ) در آغاز ولادتش به زبان آمد و با آنان سخن گفت ، که (انی عبدالله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا)(27)،(من بنده خدایم که به من کتاب داده و مرا پیامبر نموده است ). [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  رضا رضائي - تفسیر نور
تهمت به حضرت مریم، در آیه‏ى 27 سوره‏ى مریم نیز مطرح شده است. نسبت زنا به حضرت مریم، در واقع نسبت زنازادگى به حضرت عیسى و ناشایستگى او براى هدایت و رهبرى هم بود و همین تهمت، دلیل کفرشان به عیسى علیه السلام بود. پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله به على علیه السلام فرمود: تو مثل عیسى علیه السلام هستى. گروهى نسبت ناروا به مادر عیسى دادند. گروهى هم او را خدا پنداشتند. <420> شاید از آن جهت به تهمت، بهتان گفته مى‏شود که افراد پاکدامن، با شنیدن آن نسبت‏ها، بهتشان مى‏زند. بهتان عظیم، عذاب عظیم دارد. در سوره‏ى نور، آیه 23 آمده است: آنان که به زنان پاکدامن نسبت ناروا مى‏دهند، عذاب عظیم دارند. 1- بهتان، در ردیف کفر قرار دارد. «بکفرهم و قولهم... بهتانا» 2- در جامعه‏ى فاسد، گاهى به پاک‏ترین افراد، زشت‏ترین نسبت‏ها را مى‏دهند. «قولهم على مریم بهتانا» [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » تفسیر کشاف
فإن قلت : علام عطف قوله ( و بکفرهم ) ؟ قلت : الوجه أن یعطف علی ( فبما نقضهم ) و یجعل قوله ( بل طبع الله علیها بکفرهم ) کلاما تبع قوله ( و قالوا قلوبنا غلف ) علی وجه الاستطراد ، یجوز عطفه علی ما یلیه من قوله ( بکفرهم ) . فإن قلت : ما معنی المجی ء بالکفر معطوفا علی ما فیه ذکره ، سواء عطف علی ما قبل حرف الإضراب ، أو علی ما بعده ، و هو قوله ( و کفرهم بَیات الله ) و قوله ( بکفرهم ) ؟ قلت : قد تکرر منهم الکفر ، لأنهم کفروا بموسی ، ثم بعیسی ، ثم بمحمد صلوات الله علیهم ، فعطف بعض کفرهم علی بعض ، أو عطف مجموع المعطوف علی مجموع المعطوف علیه ، کأنه قیل : فبحمعهم بین نقض المیثاق ، و الکفر بَیات الله ، و قتل الأنبیاء ، و قولهم قلوبنا غلف ، و جمعهم بین کفرهم و بهتهم مریم ، و افتخارهم بقتل عیسی ، عاقبناهم . أو بل طبع الله علیها بکفرهم و جمعهم بین کفرهم و کذا و کذا . و البهتان العظیم : هو التزنیة . [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مسعود ورزيده - تفسیرنمونه
خلافکاریهاى آنان منحصر به اینها نیست ، آنها در راه کفر آنچنان سریع تاختند که به مریم پاکدامن ، مادر پیامبر بزرگ خدا که بفرمان الهى بدون همسر باردار شده بود تهمت بزرگى زدند .
(و بکفرهم و قولهم على مریم بهتاناعظیما ) حتى آنها به کشتن پیامبران افتخار مى‏کردند و مى‏گفتند ما مسیح عیسى بن مریم رسول خدا را کشته‏ایم . [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.