از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  معنای کلمه «فلک»
بنا به گفته راغب (مفردات راغب، ماه فلک) لفظ «فلک» که به معناى کشتى است هم در یک کشتى استعمال مى‏شود، و هم در کشتى‏هاى زیاد، و به گفته صحاح اللغة (ج 4 ص 160 ماده فصل الفاء) هم معامله مذکر با آن مى‏شود و هم مؤنث. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 220 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  نوع عبارت «قوما عمین»
دو کلمه «قَوْماً عَمِینَ» یکى وصف است و دیگرى موصوف. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 220 قالب : قواعد عربی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  معنای کلمه «عمین»
«عمین» جمع «عمى» بر وزن «خشن»، صفتى است مشبه از ماده «عمى، یعمى» فرق «عمى» با «اعمى» بطورى که گفته‏اند (مفردات راغب ص 348 ماده عمى) این است که عمى تنها کسى را مى‏گویند که بصیرت نداشته باشد، و اعمى به کسى اطلاق مى‏شود که بصر (چشم) نداشته باشد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏8، ص: 220 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  کوردلى و عدم درک حقایق، نتیجه ى اعمال شوم و لجاجت هاى مستمر انسان - عبدالله عبداللهي
1 کوردلى و عدم درک حقایق، نتیجه ى اعمال شوم و لجاجت هاى مستمر انسان است که دامن او را مى گیرد؛ یعنى چشم پوشى از حقایق، به کار نگرفتن خرد و گناهان مستمر، سبب مى شود که تدریجاً چشم حقیقت بین دل و عقل انسان ضعیف شود و سرانجام نابینا گردد

2 همراهى با پیامبر، زمینه ساز نجات است؛ زیرا در کشتى نوح حیواناتى نیز بودند که نجات یافتند

3 کوردلى، عامل تکذیب رسالت پیامبران است و دروغ انگاشتن نشانه هاى خدا، زمینه ساز هلاکت انسان است و او را در عذاب الهى غرق مى سازد [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر قرآن مهر ج 7 ، ص 133 قالب : تفسیری موضوع اصلی : نابینایی گوینده : عبدالله عبداللهی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.