از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  جهنم در کمین است
21) دوزخ، از هم اکنون در کمین خلافکاران است. {انّ جهنّم کانت مرصاداً} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 قالب : اعتقادی موضوع اصلی : جهنم گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  قطعى بودن گرفتاری مجرمین
22) گرفتار شدن و به دام افتادن مجرمان، امرى قطعى است. {مرصاداً للطّاغین} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 قالب : تفسیری موضوع اصلی : مجرمین گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  کدام صفت انسان را اهل دوزخ می‌کند؟
22) طغیان‏گرى، نشانه دوزخیان است. {للطّاغین} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 قالب : تفسیری موضوع اصلی : بغی گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  طغیان، نشانه عدم اعتقاد به قیامت
22) بى‏اعتقادى به قیامت، رمز طغیان است. {لطّاغین... لایرجون حساباً} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 قالب : تفسیری موضوع اصلی : منکرین معاد گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  عدالت الهی در کیفر
26) کیفرهاى الهى عادلانه است. {جزاءً وفاقاً} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 قالب : تفسیری موضوع اصلی : کیفر گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  اثر احتمال قیامت بر اعمال انسان
27) حتى احتمال حساب و کتاب در قیامت، براى کنترل انسان کافى است. {لایرجون حسابا} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 قالب : تفسیری موضوع اصلی : قیامت گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  پیامدهای انکار قیامت
27) انکار قیامت، زمینه انکار همه چیز است. {لا یرجون حسابا و کذبوا بآیاتنا کذّابا} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 قالب : تفسیری موضوع اصلی : منکرین معاد گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  احاطه الهی بر همه چیز
29) ریز و درشت کارها حساب و کتاب دارد و خداوند احاطه علمى به همه چیز دارد و این احاطه، ثابت و باقى است. («کتاباً» رمز ثبوت و بقا است) {کلّ شى‏ء احصیناه کتاباً} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 364 و 365 قالب : تفسیری موضوع اصلی : صفات خداوند گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
  ایمان به روز قیامت - محمد سجاد ابراهيمي
27) در این آیه خداوند در وصف کفار می فرماید که کفار به قیامت هیچ وقت امید نداشتند و نمی گوید که به قیامت ایمان و علم نداشتند. زیرا امید به چیزی باعث ایجاد انگیزه نسبت به آن موضوع در انسان می شود و انسان را به سمت آن موضوع به حرکت در می آورد و امید به حساب و قیامت باعث می شود تا انسان انگیزه عمل پیدا کرده و همیشه ایمان داشته و عمل صالح انجام دهد و خود را از آلودگی ها دور نماید. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تدبر شخصی قالب : اعتقادی موضوع اصلی : معاد گوینده : محمد سجاد ابراهیمی