پرسش و پاسخ
پرسش از مشاوران سایت
بازدید کننده گرامی شما می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق سایت ما از مشاوران مذهبی سوال نمایید.
نام و نام خانوادگی :
نکته : پاسخ برای شما ایمیل خواهید شد آدرس الکترونیک :
موضوع :
متن سوال :
[ جستجو در آرشيو ]
آرشیو سوالات پرسیده شده
الهام
طبق آیات مورد نظر در قرآن کریم خداوند متعال چه کسانی را به کوردلی خطاب مینماید ؟ این سوره در کجا نازل شده و چند آیه دارد ؟
محمد حسین شاه آبادی (داور) : می‌توانید کلمه «عمی» را در بخش جستجو بنویسید و جستجو کنید. خداوند اغلب به منافقین این صفت را نسبت می‌دهد. مانند سوره بقره آیه 18.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
zahra izadi
من چرا در وضعیت غیر فعالم نه میتونم نظر بدم نه میتونم توی بحث ترجمه و ... شرکت کنم صفحه ام باز نمیشه میگه در وضعیت غیر فعال هستید تا حالا چند بار ازتون خواستم کمکم کنین اما انگار نه انگار..... لطفا پاسخگو باشید
محمد حسین شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
برای این که بتوانیم وضعیت شما را پیگیری کنیم، باید یک ایمیل صحیح بدهید. این ایمیل غلط است و به نظر می‌رسد که چون ایمیل‌تان غلط است نتوانستید درست ثبت نام بفرمایید.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
gostambale
آیا روح انسان در زمان محدود شده است؟
محمد سجاد ابراهیمی (داور) : روح انسان محدود به زمان نیست.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رستگار : روح انسان محود به زمان نمی توان باشد در غیر اینصورت باید می بایست دارای مکان باشد در حالیکه روح جنس لطیف است.
2) : سلام-روح محدود به زمان نیست به دلیل اینکه ما با ارواح اجداد گذشته و شهدا ارتباط میتوانیم داشته باشیم-با اینکه از نظر جسمی وزمانی تمام شده اند و
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
sina
اگر کسی نیت کرد روزه نگیرد و نگرفت کفاره اش چقدر میشود و اگر کل رمضان روزه نگرفت کفاره اش چقدر میشود
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : کفاره افطار عمدی هر یک روز روزه ماه رمضان این است که یک بنده آزاد کند، یا دو ماه روزه بگیرد (که 31 روز آن باید پشت سر هم باشد)، یا شصت فقیر را سیر کند، یا به هر کدام یک مدّ (که تقریباً ده سیر است) طعام، یعنی گندم یا آرد یا نان یا خرما و مانند اینها بدهد، و چنانچه اینها برایش ممکن نباشد بنابر احتیاط واجب بین تصدق به هر اندازه که می تواند و استغفار جمع نماید، و اگر امکان تصدق نبود استغفار کند، اگرچه یک مرتبه بگوید «استغفرالله» و احتیاط واجب آن است که هر وقت بتواند کفاره بدهد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مجتبی بختیاری
با سلام
امروز استخاره ایی کردم که خداوند سوره یونس ایه 49 را به من نشان داد
نتیجه خوب یا بد بودن ان را میخواستم
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
از پاسخ استخاره اطلاعی ندارم
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
زهرا ایزدی
ایا واقعا زلیخا یا یعقوب نبی دل بریدن از یوسف تا ک خدا یوسف رو ب انها رسوند ؟مگه میشه دل برید و گریه نکردا ز وصال دوست ؟میشه صبر کرد توکل کرد بخدا اما نمیشه از وصال دوست گریه نکرد؟صبر واقعی یعنی چی؟صبر زلیخا و یعقوب چ جوری بوده ک ب حاجت دل رسیدن
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : عشق زلیخا و یعقوب به یوصف دو نوع عشق متفاوت است.
عشق یعقوب از زاویه پدری و همچنین درک مراتب معنوی یوسف و مسائلی از این دست بود اما عشق زلیخا در ابتدا شهوانی بوده است و ربطی به هم ندارد.
یعقوب نبی هیچ گاه از عشق یوسف دست برنداشت اما به تدریج در مراتب کمال خود پیش رفت و توجه به خدا و عشق به او تو کل بر او بیش از پیش در قلب ایشان جا پیدا کرد و عشق الهی اش به یوسف نیز در سایه این توحید و محبت و توکل شکل بهتری به خود گرفت.
قرار نیست در این دنیا انسان به همه حاجات دلش برسد. مهم آن است که در میان این ابتلاها و سختی ها انسان بتواند به مبدأ هستی خداوند متعال علم و محبت پیدا کند و همه امور خود را به او بسپارد و تنها در راستای رضای او عمل کند و مطمئن باشد در این صورت هر چه برایش پیش آید در جهت خیر اوست چه به مرادش برسد و چه نرسد.
همه این حوادث برای تربیت انسان به سمت توحید و بندگی است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
آیا آیه ای در قرآن وجود دارد که بگوید:(هر کس باید دینش را بر اساس فهم خود بنا کند و از تقلید در دین بپرهیزد)؟؟؟
در این صورت آیا این با مساله ی تقلید از مراجع تقلید منافاتی دارد؟
لطفا در این باره توضیح دهید
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : اصول اعتقادی تقلیدی نیست و باید هر کسی با عقل و فطرت خود به یگانگی خداوند، و نبوت و معاد پی ببرد. اما در احکام شرعی که نیازمند تخصص است باید به متخصص رجوع کرد که فقیه و مجتهد می باشد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
به نام خدا
با سلام و احترام و آروزوی توفیق برای شما . می خواستم نظر و دیدگاه فقهای محترم و صاحبنظران دینی را در خصوص حکومت اسلامی در دوره غیبت به صورت مبسوط بدانم .
باتشکر و توفیق الهی
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
در این باره دیدگاه فقها یکسان نیست. برخی مانند رهبر کبیر انقلاب و بسیاری از شاگردان ایشان به لزوم تشکیل حکومت اسلامی زیر نظر ولی فقیه عادل قائل هستند. برخی دیگر از فقها حدود اختیارات و ولایت فقیه را محدودتر می دانند و در حد امور حسبه (اموری از شیعیان که متولی ندارد) می دانند. در این باره می توانید به کتاب سیر تحول نظریه ولایت فقیه از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراجعه کنید.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
حجاب در مقابل محارم به چه صورتی باید باشه؟ خواستگاری داشتم که می گفت جلو عمو و دایی و پدر شوهر باید حجاب روسری داشته باشید.
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : محارم انسان کسانی هستند که ازدواج با آنها حرام است و انسان لازم نیست آن طور که از نامحرم حجاب می گیرد از آنها حجاب بگیرد و می تواند موی خود را در نزد آنها آشکار کند و همچنین لباس متعارف بپوشد. لذا لازم نیست در مقابل آنها روسری سر کند. اما پوشیدن لباس های بسیار باز و آزاد نیز با وقار و عفت سازگاری ندارد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
سید حسن فاطمی
سلام
لطفا متن عربی ده حدیث (بدون ترجمه) برای اینجانب ارسال فرمایید که نشان دهد بر زنان واجب است موهای خود را از نامحرم بپوشانند. تشکر
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
آیه 31 سوره نور:
وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (31)
آیه 59 احزاب:
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً (59)
آیه 60 نور:
وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتی‏ لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ (60)
قال النبی (صلّی الله علیه و آله و سلّم):
أَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِخَیْرِ نِسَائِکُمْ قَالُوا بَلَى قَالَ إِنَّ خَیْرَ نِسَائِکُمُ ... الْمُتَبَرِّجَةُ مَعَ زَوْجِهَا الْحَصَانُ عَنْ غَیْرِهِ بحارالانوار، ج 103، ص 235
قَالَ النَّبِیُّ (صلّی الله علیه و آله و سلّم) لفاطمه (سلام الله علیها):
« أَیُّ شَیْ‏ءٍ خَیْرٌ لِلْمَرْأَةِ قَالَتْ أَنْ لَا تَرَى رَجُلًا وَ لَا یَرَاهَا رَجُلٌ فَضَمَّهَا إِلَیْهِ وَ قَالَ ذُرِّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْض»بحارالانوار، ج 43 ص 84
قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : ایُّ اِمْرَاَةٍ تطیَّبتْ ثمَّ خَرَجَتْ من بَیتِها فَهِیَ تُلْعَنُ حتّی ترجَعَ الی بیتِها مَتَی ما رَجَعَتْ.«بحارالانوار، ج 100، ص 247»
قال الامام علی - علیه السّلام - : دَخَلْتُ أنا و فاطمَةُ عَلی رسول الله - صلّی الله علیه و آله - ... فقالَ، یا علیُّ، ... رایتُ اِمرَاَةً معلَّقَةً بشَعْرِها یَغْلی دماغُ راسها ... فانّها لا تُغَطّی شَعْرَها من الرّجالِ.بحار الانوار، ج 8، ص 309»
قال الامام علی - علیه السّلام - : قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : ... و رایتُ اِمرَاةً تاکُلُ لحمَ جَسَدِها و النّار توقَدُ مِنْ تَحتِها ... فاِنَّها کانَتْ تَزیّنُ بَدَنها للنّاس ...«بحار الانوار، ج 8، ص 309»
ان النبی (ص) قال لایحل لامراة تؤمن بالله و الیوم الآخر ان تخرج یدها الا الی هنا و یقبض نصف الذراع»سیوطی،الدر المنثور 1404ق: ج5، ص41
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  • <<
  • <
  • تعداد صفحات : 193
  • >
  • >>