از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 465 حزب : 93 جزء : بیست و چهارم سوره : زمر
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید تفسیر ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » تفسیر المیزان - خلاصه
(او تقول لو ان الله هدینی لکنت من المتقین ): (و یا می گوید: اگر خدا مراهدایت کرده بود از پرهیزگاران بودم ) [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عبد بائس - تفسیر نمونه
در این آیه می فرماید: ((و مبادا بگوید: اگر خداوند مرا هدایت مى کرد از پرهیزگاران بودم )) (او تقول لو ان الله هدانى لکنت من المتقین ).
این سخن را گویا زمانى مى گوید که او را به پاى میزان حساب مى آورند، گروهى را مى بیند که با دست پر از حسنات به سوى بهشت روانه مى شوند، او نیز آرزو مى کند در صف آنان باشد و همراه آنان به سوى نعمتهاى الهى برود. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عبدالله عبداللهي - اثنی عشری
أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّهَ هَدانِی لَکُنْتُ مِنَ الْمُتَّقِینَ (57)

أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّهَ هَدانِی‌: یا گوید اگر خداى هدایت نمودى مرا، لَکُنْتُ مِنَ الْمُتَّقِینَ‌: هر آینه مى‌بودم از پرهیزکاران، و مشرک نمى‌شدم.

تنبیه:

هدایتى که متمنى قائل باشد از سه قسم باشد: 1- بر وجه الجاءو اجبار. 2- بر سبیل الطاف. 3- به طریق وحى. اما اول- از حکمت و مصلحت خارج است. اما دوم- به جهت عدم استعداد و اهلیت الطاف از دائره لطف بیرون است. اما سوم- اگرچه متحقق بود لکن به جهت انکار و عناد، اعراض از آن نموده تابع آن نشدند تا مهتدى شوند، پس این گفتار که از او صادر شود یا به جهت تحیر خواهد در امر خود، یا به جهت تعلل او به چیزى که فایده به او نرساند به طریق تعلل کفار به اغواى رؤسا و شیاطین [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.