از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  پیامبران وائمه کمک حال امت خویش در اعراف - عبدالله عبداللهي
1 از این آیه و احادیثى که قبلاً گذشت روشن مى شود که مقصود از کسانى که در این آیه از آن ها یاد شده، مؤمنان مستضعفى هستند که کارهاى نیکى داشتند، اما براثر گناهان و برخى کارها، همواره مورد تحقیر دشمنان قرار مى گرفتند، اما سرانجام به رحمت الهى داخل بهشت مى شوند

2 از برخى احادیث استفاده مى شود که پیامبران و امامان علیهم السلام در کنار مؤمنان گناهکار امت خویش در اعراف هستند، و در نهایت، (براثر شایستگى هاى این افراد و براثر شفاعت و آمرزش الهى) به آنان دستور مى دهند که وارد بهشت شوید [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر قرآن مهر ج 7 ، ص 106 قالب : روایی موضوع اصلی : آخرت گوینده : عبدالله عبداللهی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  پیام - نويد چاليک
در رابطه با این آیه و آیات متشابه از باب امکان بخشش در صحنه قیامت (مثل ایه ۴۱ سوره انعام ایه ۱۲۸ سوره انعام ایه ۱۲ سوره غافر) همگی امکان بخشش بعضی از انسان ها را در قیامت به ما نشان میدهد ولی نوع بیانی که در این ایه استفاده شده بسته به اینکه چه کسی مخاطب این کلام بوده میتواند متفاوت باشد اگر جهنمیان باشد اشاره به وعده بخشش خداوند نسبت به گناهان مومنین توبه نکرده دارد ولی اگر مخاطب ان را عام تر در نظر بگیرم ان وقت دایره رحمت هم گسترده تر میشود و با توجه به اینکه ذکر قسم در ایه است به نظر رحمت الهی در قیامت بسیار فراگیر خواهد بود با اینکه در ایه شریفه بعدی اشاره به اصحاب جحیم هم دارد که نشان میدهد قضای الهی در رابطه با عذاب بعضی حتمی است . همین طور که در شروع نیز اصحاب اعراف با لفظ لعنة الله علی الظالمین وارد صحنه میشوند (آیه ۴۴ سوره اعراف)که نشان میدهد برای ظالم نجاتی نیست [ نظرات / امتیازها ]
منبع : اگاهی شخصی قالب : تفسیری موضوع اصلی : آخرت گوینده : نوید چالیک
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : موضوع این آیه ارتباطی به بخشش در قیامت ندارد و قسم در این آیه بیان گفتار دوزخیان درباره بهشتیان است و معنایش این است که" اینها (مؤمنان) همان کسانى هستند که شما در باره‏‌شان به طور جزم مى‏‌گفتید از این راهى که براى عبودیت اتخاذ کرده‌‏اند خیرى نمى‏‌بینند" و خیر دیدن همان رسیدن به رحمت خدا است و معلوم مى‏‌شود که از مؤمنین به طور کلى خیر و رحمت را نفى مى‏‌کرده‏‌اند.
جمله" ادْخُلُوا الْجَنَّةَ لا خَوْفٌ عَلَیْکُمْ وَ لا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ"- امرى است از طرف اصحاب اعراف به مؤمنین که پس از تقریر حال آنها به استفهام، امر مى‏‌کنند ایشان را تا داخل جنت شوند.
با توجه به قواعد عربی و آشنایی با واژه‌های قرآنی می‌توان به ترجمه‌ای صحیح از آیات قرآن رسید و در غیر این صورت منجر به ترجمه‌ای دلخواه خواهد شد که انسان را نه تنها هدایت نمی‌کند که به هلاکت می‌رساند.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.