آیه ضمن نفى کلام اهل کتاب که میگفتند: ((لیس علینا فى الامیین سبیل )) (خوردن اموال غیر اهل کتاب براى ما حرام نیست ) و به همین دلیل براى خود آزادى عمل قائل بودند همان آزادى که امروز هم در اعمال بسیارى از آنها مى بینیم که هر گونه تعدى و تجاوز به حقوق دیگران را براى خود مجاز مى دانند، مى فرماید: ((آرى کسى که به پیمان خود وفا کند و پرهیزکارى پیشه نماید (خدا او را دوست دارد زیرا) خداوند پرهیزکاران را دوست مى دارد)) (بلى من اوفى بعهده و اتقى فان الله یحب المتقین ).
یعنى معیار برترى انسان و مقیاس شخصیت و ارزش آدمى ، وفاى به عهد و عدم خیانت در امانت و تقوا و پرهیزکارى به طور عام است ، آرى خداوند چنین کسانى را دوست دارد، نه دروغگویان خائنى که هر گونه غصب حقوق دیگران را براى خود مجاز مى دانند بلکه آن را به خدا نسبت مى دهند
[ نظرات / امتیازها ]